Møt alltid opp til tiden

Det vil være forstyrrende for undervisningen og for andre deltakere dersom du kommer for sent. Det er normalt 15 minutter mellom hver undervisningstime, så du har mulighet til å komme i god tid før timen starter.

Mobilfri sone

Skru av din mobiltelefon.

Sterke lukter

Vær forsiktig med sterke parfymelukter, eteriske oljer, el.l.

Vis hensyn

Før yogatimene kan det være noen som ønsker å hvile i stillhet før timen begynner. Vis hensyn til dette ved å dempe stemmen og bevege deg rolig.

Renslighet

Låner du yogamatte hos oss, så vær vennlig å spraye og tørke den etter bruk. Spray alltid over reformer apparatet og utstyr som er brukt etter timen.

Ta av deg skoene

Yoga og reformer rommet er barfot-område. Ta derfor alltid av deg skoene ved garderoben.

Ha det gøy!

Trening skal være gøy! Det er alltid plass til litt latter på Wibe Yoga & Pilates .

Info om yogakurs

Virya yoga praktiseres barbent. Ta på deg behagelig tøy, gjerne treningstøy. Vi anbefaler en singlet innerst, som sitter litt godt, det blir jo litt tøy og bøy. Ellers er det er fordel med et par timer siden siste store måltid. På Yin&Restorative Yoga ligger du i stillinger over tid, så her er det godt å ha på myke og behagelige klær så du holder varmen gjennom hele timen.

Fint hvis du tar med egen yogamatte, men vi har yogamatter og alt utstyr du trenger til utlån. Vi bruker klosser og bånd som hjelpemidler. De blir en god forlengning av armene og hjelper oss til riktig utførelse av øvelsene. Pledd brukes både til å bygge opp med, men også til å ha over seg ved timens deilige avslutning – Savasana (avspenning).

Du får kyndig og god veiledning, men all yoga foregår på eget ansvar. Det legges til rette for modifikasjoner/tilpasninger, men du må selv hensyn ta til egen kropp og dine utfordringer.
Ellers anbefaler vi å drikke godt med vann etter yogapraksisen.
Kursene følger skolens ferier.
Vi sees på matta!

Info om Pilates Reformer

All trening på Pilates reformer timene utføres på det unike pilates reformer apparatet. Vi trener i vanlig treningstøy, barbent eller med sokker. Alt av utsyr til treningen sørger vi for.
Ta gjerne med deg en egen drikkeflaske på timene.

Det er mye fokus på kjernemuskulatur, så vi anbefaler ikke et kraftig måltid rett før du skal trene, men gjerne litt næring i kroppen.
Du får kyndig og god veiledning under timene, men det er ditt eget ansvar å ta hensyn til egen kropp under instruksjonene.